mandag 2. juli 2012

Matminner fra Bratislava

I månedskiftet april/mai var jeg så heldig å få være på jenteblåtur til Bratislava. Vi ante ikke hvor vi skulle før vi sprang rundt i avgangshallen på Gardermoen og lette etter lapper med bokstaver skjult rundt omkring. Siden november har vi fått mailer fra vår egen reisegeneral med oppgaver og clue om hvor vi skulle dra. Da vi kom til Gardermoen, fortsatt uvitende om hvor vi skulle, stod vi igjen med 10 byer rundt om i Europa som var aktuelle.

Bratislava var en utrolig koselig by med brosteinsgater og kjøpesenter, gode restauranter og ikke så gode restauranter, masse god vin og litt vin som ikke var så god, mat som smakte fantastisk og mat som vi sikkert kunne kastet etter hvem som helst.

Likevel er det en by jeg virkelig anbefaler dere å dra til, den er verdt å få med seg.

Her kommer litt bilder fra matminnene jeg husket å ta bilde av.

 I Bratislava kan du spise middag eller ta en drink i UFOen, vi nøyde oss med å ta bilder av den siden noen av oss ikke liker høyde.

Slovak Pub var ett lokalt tips vi fikk fra guiden vi hadde ene dagen. Dere fikk vi fritert slovakisk saueost, ett av landets spesialiteter. Hit går de lokale når de vil ha skikkelig slovakisk husmannskost, og du blir stappmett for under 25 euro!


Når dere leser dette innlegget, er jeg igjen på tur for å skape nye minner og nyte en etterlengtet ferie i Italias sol.
Kanskje hører dere fra meg i ferien,
kanskje ikke:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar til meg :) Klem Ingvild