lørdag 20. april 2013

Grove amerikanske frokostpannekaker

Av og til er det deilig å spise noe annet til frokost.
Innimellom slår vi på stortromma og lager pannekaker til frokost.
Jeg bytter ut hvetemelet med grovere mel så vi får i oss litt mer fiber.  
Oppskriften gir ca.10 små pannekaker og mine unge lovende spiser gjerne 5 hver.
Server pannekakene med friske bær og frukt eller skei skikkelig ut og server med lønnesirup!




Grove amerikanske frokostpannekaker
 
Du trenger;
2 dl skummet kultur
3 egg
1 strøken ts natron
40 gr smeltet smør
1/2 ts vaniljesukker
3 dl sammalt hvetemel
 
 
Slik gjør du;
Hell kulturmelk og natron i en bolle, bland lett.
Knekk egg og visp inn. Ha i smeltet smør.
Ha i mel og vaniljesukker (kan droppes)og visp til en klumpfri røre.
 
 
Stek på stekepanne (jeg har plass til 2-3 i min stekepanne).

Serveres i en stabel til fornøyde frokostgjester :)

2 kommentarer:

  1. Åååh hjelp! Dette så digg ut, må prøves!!!! :)
    Kjempefin blogg forresten, masse inspirasjon her.

    SvarSlett
  2. De ble kjempegode! Den nye favoritten her i huset;-)

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar til meg :) Klem Ingvild